måndag 12 juli 2010

Hetta

Fy vad varmt det är nu då, just idag så har vi haft klarblå himmel och runt 26 grader i skuggan, men nu på eftermiddagen så ökade det till 30..*pust*

De har lovat regn och åskskurar imorgon, få nästan hoppas på det, för det brukar ju lätta upp luften lite. Just nu känns den tjock som sirap. Astman har blivit lite kämpig på kvällarna nu om det kommit lite regn, blir så vansinnigt kvavt då och det pallar inte mina lungor så bra. Tur jag har lite bricanyl vid sängkanten, det hjälper gott.

Sover utan täcke på nätterna nu, det går inte annars. Man är ju kokhet i kroppen redan från början nu så i denna hetta så känns dte som att man ska koka över.

Sitter under parasollet lite iaf för att få lite dagsljus på mig, för annars sitter jag mest inne.

Förvärkarna håller i gång, eller ja, jag antar attd et är dem, men jaghar ju så ont från start där så det är lite svårt att skilja dem åt, men jag tror det, för det släpper när det hållit i ett tag.

Hoppas värsta värmeböljan släppt tills Pyret kommer, stackars att födas till detta..

2 kommentarer:

anouk sa...

hejsan. Dååliga jag på att kommentera och läsa.

Men visst börjar det bli tungt och varmt nu? hahaha aldrig e man då nöjd. Minns hur jag gnällde så på kylan. =/

Får ju hoppas att förlossning och bb har bra AC om man nu skulle behöva åka in iaf:)

carolina sa...

ja, verklige! även om jag önskar att hon inte blir kar alltför länge i magen, verkar hon må topp därinne, och inte påverkas av värmen speciellt, så dom har det nog super därinne, de små liven...
är inte lite avundsjuk på dig som snart får tillbaka din normala kroppstemp ;) hade du fått datum för snitt än? :)
power meet blev lugnt här faktiskt, och vi såg en och annan pärla, och lite söta tjejer i rockabilly-klänningar och prickigt ;D

kram!