måndag 7 juni 2010

Veckorna går..

Tiden rusar. Så känns det verkligen! Speciellt nu när det krånglar med snittet! Har iaf tid hos läkaren på MVC imorgon så hon får skicka remiss igen till dem som ska kunna besluta. Men det känns så drygt att behöva åka så ofta dit ner utan orsak känns det som..

Sen måste jag ju ha skjuts varje gång jag ska dit, vågar inte köra själv då det är svårt med parkeringar och jag kan ju inte gå hela vägen från den stora parkeringen in till kvinnokliniken. Så mina svärföräldrar har fått skjutsa mig varje gång. De säger att de gör det så gärna, men man vill ju inte tjata ut dem heller.

Annars lunkar allt på som vanligt. Är så vansinnigt trött dock, helt komatrött är jag och orkar ingenting. Allting är jobbigt, man suckar och stönar och gruffar till när man ska sätta sig ner, haha. Låter som en hel flodhäst ;-)

Är nu i v31+2! Lite fakta från babycenter;

Bebisens rörelser börjar kanske kännas annorlunda nu – de är ofta mindre starka och mindre täta därför att det börjar bli trångt därinne nu. Nu kan bebisen vrida huvudet från sida till sida, de inre organen fortsätter att utvecklas och det gör även det fettlager som ger bebisen ett mer "färdigt" utseende.”

Bild från askamum.co.uk

Det är lite roligt hur de räknar veckor, längd och vikt på olika sidor. Nu har jag sett att i denna vecka kan de vara allt från 28cm till 43cm och väga allt från 1500g till 1800g. Lite variationer kan man ju säga..

Det enda jag vet att när jag var på UL sist så vägde Pyret 1700g, och det är väl 2 v sen nu..

Mycket bök och stök är det i magen också! Man ser hur det stränar och trycker från insidan, hehe. Men ibland hoppar allt och hela magen gungar till. Så sparkar gör Pyret fortfarande iaf!

3 kommentarer:

anouk sa...

Nä liten sjö bara:D Var inte alls farligt kallt faktiskt. hihi.



Usch måste vara jobbigt att inte veta så här "nära i npå" med hur det ska gå.

Jag e också böövelstrött hela tiden. Och nu är det tungt, inte sant? =/

Jannika sa...

Haha! känner verkligen igen mig i tröttheten.. jag har börjat med fraser som "jag är för fet för det här" :P å då skrattar min man otroligt mkt:P

Josefin sa...

Hej! Längden på bebisen är lite olika eftersom de på vissa ställen inte mäter hela bebisen utan endast från huvud till stjärt och därför skiljer måtten väldigt mycket. Vikten kan jag dock inte förklara varför den skiljer så ;)