söndag 13 juni 2010

v.33

..ja eller v32+2 ;-)

Jag har börjat bli så himla yrslig nu, är väldigt yr i knoppen och är känslig för lägesändringar. När vi var ute och åkte bil igår så bromsade maken in kraftigt i en rondell, och jag blev helt snurrig, kändes som om hjärnan följde med i rörelsen och ut genom rutan haha. Sen när jag bara sitter helt still kan det snurra till sådär som det kan göra när man börjar bli full! Känns lite otäckt men det går över fort.

Räknade lite och det kan ju faktiskt vara så att det bara är 5v kvar..LÄSKIGT! Känns inte som att man förberett sig alls, fast graviditet och småbarn är det enda jag tänkt och planerat för det senaste året ;-) Vi har lite kvar att shoppa och det får nog bli nu i veckan..

*Madrass till vaggan (måste köpa skumgummi och sy eget överdrag.

*Spjälskydd (ev sy själv..eller ja, be nån sy åt mig snarare ;-) )

*Täcke till vagga/spjälsäng

*Skötbord (vägghängt), med tillbehörande utrustning, som salvor, blöjor o.s.v.

*Lite mer sängkläder (fanns massa udda storlekar på GeKås som jag inte vet passar…

*En mobil att ha över skötbordet.

*”Solskydd” att sätta i bilen.

*”Min första bok” (en sån man fyller i från födseln och en bit framåt..)

*Ersättning. (att ha hemma ifall amning inte fungerar och man har en skrikig bebis…)

HJÄLP! Nu börjar tankarna snurra.. tänk om man gjort bort sig nu, tänk om man inte blir nån bra förälder, eller kanske ångrar sig? Tänk om man inte känner alla de där känslorna man ska? Fast alla dessa tankar får nog alla.. man ska nog inte stressa upp sig, man måste nog bara ta varje dag som kommer och när lilla Pyret kommer, så får man ta det för vad det är!

2 kommentarer:

J sa...

Jajamen, det kommer att gå fint! Jag är också orolig över hur jag ska kunna känna så starkt som alla andra gör för sina barn men det ordnar sig förhoppningsvis av sig självt ;).

Och sakerna på listan fixar du snabbt! Madrass kan man måttbeställa på syaffär (iaf i Gbg). Överdrag syr man på mindre än en timma (jag gjorde det själv idag när jag sydde babynest) :). Spjälskydd har jag hört att det kan vara knepigt att sy så det är nog bäst att köpa. Täcke kanske inte ens behövs i augusti, kan nog räcka med filt.

Ersättning+skötbordsgrejer kan alla fixas på samma affär. Min första bok kan du beställa billigt från internet- det har jag gjort :).

Det där fixar du på ett knyck helt enkelt! :)

anouk sa...

oj jag har också hlömt madrass t vaggan. måste ta mig till en syaffär. Och ersättning! *skriver ner*

usch det känns som man närmar sig mållinjen nu, inte sant? gaaalet.

Det blev en variant på trean btw i designen;)