fredag 11 juni 2010

Humör

Jag har faktiskt varit skonad från nåt speciellt “gravidhumör”. Klart jag kan tappa humöret ibland, men det beror mer på att kroppen smärtar så jag blir trött för det, för det är inga hormonsvallningar, och jag är inte mer gråtig till filmer och sånt heller.

MEN, ska jag säga ,MEN, jag är känslig i matfrågan. Jag är såå kinkig kring vad jag kan äta och har blivit väldigt beroende av “vardagslyx”. att jag måste ha sånt jag blir sugen på hemma, och jag förväntar mig att det ska finnas. Nu har min käre make lyckats slänga godis och tagit med sig mat jag cravat med sig till jobbet, och såna saker gör att jag bara vill lägga mig ner på golvet som en treåring och gråta och slå händerna i backen.

Idag var ett sånt tillfälle och jag var skitsur här hemma och hällde upp ett glas ramlösa, som jag skulle dricka som jag var jättesugen på, och tappar glaset innan det nått munnen och det stänker vatten över hela bordet, golvet och sen rullar glaset in under soffan. men så slänger jag bara på en handduk och häller upp ett nytt glas. Sånt klarar jag, men inte att bli snuvad på lite mat? haha, ja man är rolig…

Inga kommentarer: