torsdag 3 juni 2010

Magont

Under veckan här har jag haft så underligt ont i magen, som magknip. Ömmar och krampar, men jag tror inte det är sammandragningar, för jag blir inte sådär hård över magen som jag blir då.

Imorgon är det dags för föräldrakursen igen! Då ska vi prata förlossning och få se på film, troligen även en kejsarsnittsfilm, det hoppas ju jag på då ;-) Ska då även snakca med barnmorskan om att hon får hålla koll på att jag får mitt snitt.. Nu är jag så inställd på det att blir dte nåt annat kommer jag få panik. Jag är som sagt väldigt trött och slut i mina muskler. Är så jäkla öm i buken och i låren, så det kommer aldrig att gå om jag inte får mitt snitt.

I natt var det väldigt jobbigt med muskelkramperna, ryckte och slet så fort jag rörde mig, det var inte kul. Det stränar ju i mina ligament till livmodern också då, så det är INTE skönt.

nej nu får jag bara hålla tummarna till att det löser sig snart. Försöker ju få tag i min MS-läkare också, både för sjukskrivningen och för att kanske få ett intyg om att snitt är det bästa för mig.

Imorrn blir det en magbild!

1 kommentar:

Towe sa...

jag har också grymt magont, eller mer sammandragningar och det stramar som om bebisen är på väg ut - men tror det bara är falskt larm tyvärr.