onsdag 26 maj 2010

magen växer..och växer..och..

Ja nu börjar man känna sig stor, hehe. Det är lite bökigt att ta sig i och ur bilen också kände jag , utan att man trycker till den så att det känns obehagligt. Röra sig i sängen ska vi inte prata om! Mycket beror ju på mina fogar och ischiasen, men bara att vara så himla osmidig gör sitt till.

Pyret rumlar runt där inne och nu kan man känna vart den ligger verkligen, att det är ett huvud, eller rumpa, som står ut på sidan t.ex. Jättehäftigt! När man har handen på magen kan man känna ne fot eller hand som pressar utåt. Coolt! Nu börjar man verkligen komma nära Pyret, verkligen känna livet i magen!

DSC07030

Vikten ligger på +12kg nu, och vad jag har läst så kommer den att öka med ett halvkilo per vecka nu ungefär fram till BF. Så man får väl vara beredd på några kg till..

2 kommentarer:

anouk - Gravid sa...

Jaa. det har jag också känt. bara den sisa veckan? läskigt men coolt. haha

Tack så mkt:) Men tror jag ändrar den om nån dag iaf. haha

Jag har läst att man ska gå upp mell 1-3 kg i månaden nu?!

Den Förväntansfulla sa...

Jo sådär konkret med kroppsdelar har nog kommit sista veckan!

Ja jag såg att jag tappat ett par ord där, ett halvkilo i veckan ska man kunna gå upp!!