tisdag 25 maj 2010

Vilken vecka??

Alltså jag blir snurrig av alla olika sidor där man ska läsa om sin graviditetsvecka.. där jag läser oftast, på babycenter, där står det v29/graviditetsvecka 30, så man vet. Men om jag tittar på datat, dvs att bebisen skulle väga dryga kilot, är ju lite fel..

Var på ultraljud idag på tillväxtkontroll och min lilla skrutt väger då 1,7kg nu i v29.

Det extra fostervattnet jag hade sist verkar ha kompenserats nu, för allt såg helt normalt ut. Känns BRA.

Nu längtar jag till torsdag då föräldrakursen börjar, samt har ett inbokat BM-besök!

2 kommentarer:

anouk - Gravid sa...

Blev du erbjuden tillväxtultraljud eller har du bett om det själv? Jag hade också velst gå på ett till:(

Nej det har varit lite mogångar. Men denna gång är jag faktiskt ledsen för ngn annan. Men men...

Den Förväntansfulla sa...

Anouk; Ja jag blev erbjuden det så de ska hålla koll på växten inför snittet!