onsdag 17 februari 2010

Mat

Ja mat ja. Mat är en viktig fråga just nu ;-) Jag tänker på mat dygnet runt. Kanske bra att jag är så dålig i benen att jag inte orkar åka nånstans, för då skulle jag väl åka ner på affären flera ggr om dagen, haha. Jag blir sugen på så mycket olika saker titt som tätt. Tur att jag endå har karaktär. Jag skulle ju lätt bara kunna sätta mig i bilen och åka drive-inen på McDonalds när jag blir galet sugen på milkshake eller sådär, men det gör jag inte. Jag är sugen på sött ibland, men jag vet att äter jag det så ballar magen ur och äter det inte. Jag är stolt över mig själv!

En vanlig dag kan se ut såhär;

Frukost; En tallrik med naturell yoghurt och skivad banan.

Mellis blir en rostmacka eller nåt annat jag blir sugen på, ibland en frukt. Lunch kan bli rester sen gårdagen, som typ en köttbit med ris eller gryta av nåt slag.

Sen kan jag bli sugen igen och då kan det bli ett par glas juice. Sen till middag äter vi bara vanlig mat och jag har lärt mig att äta ris,pasta och potatis igen, vilket jag inte ätit regelbundet på länge. men nu är det bara SÅ himla gott och jag tror kroppen säger att den vill ha lite kolhydrater nu. men dte ska vara en stor sallad till, det känns viktigt, det var det även före graviditeten, och speciellt nu.

På kvällen kan det gärna bli lite te och nån smörgås, igår blev det 2 äggmackor.

Försöker att dricka mycket mjölk, har inte druckit det heller så mycket förr, men nu är det ju viktigt.

Men det blir inget godis, fikabröd eller läsk alls på veckorna. Det har det ju knappt blivit på helgen ens förut men nu känns det viktigt att få äta nåt gott på helgen. Så vi har ätit nå efterrätt eller t.o.m lite godis, men det gillar jag inte så mycket nu. Igår åt vi varsin semla det var himlans gott! Men jag får ont i magen av vetemjöl så jag får passa mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, ville bara säga att drick inte för mycket mjölk: det är inte bra för dina järnvärden!

Den Förväntansfulla sa...

Anonym; Varför skulle det inverka? Man blir rekomenderad att dricka mycket mjölk av barnmorskan! Och kalk och kalcium är jätteviktigt nu!