onsdag 4 augusti 2010

Vikten

Jag vägde 78kg när jag förlöstes, dagarna efter vägde jag 74. Jag trodde att man hade mer ren “graviditetsvikt men så samlade jag på mig väldigt mycket vätska också dagarna efter snittet, såg ut som en ballong! Men så har jag gått ner ca 1kg om dagen nu, och sen igår hade jag gått ner 4kg??? Hur är det möjligt?

Magen har sjunkit ihop bra, bara lite putmage kvar som är lite lös, men den får man nog jobba bort, hehe. Sen ska man ju inte förvänta sig att se ut som innan heller såklart.

Så nu står vågen på 68kg, så jag har 8kg att jobba med här, få se hur lång tid det tar! men känns inte som att vikten är så viktig längre, har fått en annan syn på kroppen nu faktiskt.

Fast just nu är den bara en matstation ;-)

2 kommentarer:

Elinnnnn sa...

tusen grattis!!! och välkomna hem! självklart kan man få babyblues och förlossningsdepressioner. glöm inte att ifall det blir för mycket så finns det hjälp att få. prata med bvc sköterskan så kan hon säkerligen skicka dig vidare.
många kramar och lyckönskningar och åååh vilka fina foton på er och lilla Märta

anouk sa...

ja det är verkligen svårt det där med hur mkt man törs lägga ut... Men du har ju ändå vattenstämplat de få bilder du lagt ut väl? Tror inte det är någon fara...

Samtidigt är det nog svårt eftersom man är stolt och vill visa upp sin underbara också. =/ m