onsdag 21 juli 2010

Sömn

Nu under graviditeten, och speciellt just nu, så sover jag väldigt knepigt. Jag sover rätt ok på natten om jag bara slipper upp och kissa allt för många ggr, men det där ändrar sig hela tiden. Som igår natt, så var jag nog upp 7-8ggr och kunde verkligen inte sova ordentligt, men i natt var jag bara upp 2ggr och sov faktiskt ganska bra!

Men när maken ska upp till jobbet så vaknar ju jag med , och ibland innan honom också och bara väntar ut att klockan ska ringa. Sen är jag uppe några timmar och sitter vid datorn, försöker äta nåt och titta lite på TV kanske. men sen blir jag komatrött igen och får gå och sova ett par timmar till och då sover jag som allra bäst!

Men sen är jag komatrött hela eftermiddagen och helt slut när maken kommer hem och jag står i köket och har gjort korv med mos typ för att jag inte orkat mer.

Men sen när det är dags att sova på kvällen så piggnar jag till och får gott ligga och läsa i flera timmar ibland innan jag kan sova…*suck*

Men det sägs ju att man förbereder sig inför bebis och det måste väl vara nåt sånt. För nån logisk dygnsrytm finns inte alls just nu.

1 kommentar:

anouk sa...

haha nej det har man verkligen inte.


Tja, vet inte riktigt vad hon gick på.. hon sa att man "ser ju att det inte är någon liten bebis" jag hade i magen. Innan hons ens mätt sf, så vette tusan. Sen började hon prata om att huvudet kan bli för stort för ens bäcken osv så f säkerhetsskull skulle vi gå på TUL om vi går över tiden.

känns bara blääh just nu=/ dont know...

MEn det är som du säger, klart att man oroar sig för massor av saker. HUvdsaken är ju klart att den får vara frisk men...