fredag 23 juli 2010

Inskrivningen!

Igår var vi på inskrivningen på spec-förlossningen inför snittet!

Först fick vi vänta rätt länge tills nån hade tid för oss, men sen blev det lite blodtrycksmätning, blodvärde (som båda hade sjunkit rejält!) och lite allmänt prat om vad vi skulle få göra på inskrivningen. Inte mycket.

Fick prata med en förlossningsläkare som inte skulle vara med på snittet, en barnmorska som inte skulle vara med, men iaf narkosläkaren som ska lägga bedövningen.

Fick lite lätt info om hur det går till, men det mesta hade jag koll på faktiskt så det blev inga “nya” frågor direkt. men det jag faktiskt fick reda på som var väldigt skönt att veta, var att när de tar hand om Pyret så ser jag dem hela tiden från britsen! För skötningen och kontrollen gör bara bakom en glasskärm i samma lokal så det var väldigt härligt att se.

Sen när jag är färdigsydd så rullas hela familjen ner på eftervårdsavdelning, och troligen ett eget rum om vi har tur (det är ju som sagt lite babyboom nu..) så jag behöver inte ligga själv nån gång, vilket jag var rädd för.

Idag ska vi på IKEA och köpa det sista! Ska bli väldigt skoj!

3 kommentarer:

anouk sa...

vad skönt att du får se pyret hela tiden:D
tänk vad galet. ikea ena sekunden mamma nästa;)

carolina sa...

wow, tänk på tisdag har ni en liten bebis!!
vad blev det för skoj köpt på ikea då?=)

kram!

helen sa...

åh, är det datum bestämt nu, gud så härligt och spännande men samtidigt lite nervöst kan jag ana :) Har du börjat ledsna på graviditeten nu och de extra krämpor det medfört? Kram