onsdag 14 juli 2010

Då är det dags!

Idag var jag uppe på operationsavdelningen på förlossningen och fick träffa narkosläkare!

När jag satt utanför och väntade kom det en bår med nysnittat kvinna med en liten bebis på armen och en man med hennes droppställning brevid sig och de var på väg till hissarna ner till BB. De pratade lite om snittet och hur hon mådde, så mina öron blev stora som tefat, hehe.

Men sen blev jag inkallad och det var en mycket trevlig kvinna, tyvärr inte den jag får ha under snittet, för hon skulle gå på semester nu. Men de har säkert fler trevliga narkosläkare ;-)

Efter att vi kommit överrens om att spinalbedövning fungerar och att hon klämt lite på ryggen och hon kallat på läkaren som ska bestämma datum, så fick jag springa ner i ett annat väntrum och invänta honom, kändes som om det tog timmar, men det var 20 min ;-)

Jag trodde ju jag skulle få snacka med honom lite så jag hade ju en mental komihåglista som jag skulle ta upp med honom, men han tog bara mitt personnummer och skulle hämta en tid sa han. Ok, jag blev alldeles ställd och efter 5 min kom han tillbaka och sa datumet och att jag skulle gå till receptionen för att få infolappar om det hela. Sagt och gjort, fick tre lappar i handen och så var det klart.

Den 27/7 blir jag mamma. Jösses.

8 kommentarer:

Johanna sa...

Vad skönt att allt e klart nu och att du har fått datum och allt.
Det kommer gå fint tro jag eller vet jag :)
Kramar Johanna

Tetta sa...

Grattis!!
Skönt att få veta...
Hoppas du har det bra i värmen!

Kram Tetta

anouk sa...

OJOJOJ vad spännande! :D

KÄnner du dig trygg?/Nervös/ängslig/förväntansfull?:)

Belly på FL sa...

Så kul att du fått tid! Nu är det riktig nedräkning då..:)

Jannika sa...

Ärligt att veta datum! grattis!:)

Anonym sa...

Grattis! 27/7 är ju jättesnart! Måste vara helt fantastiskt skönt att faktiskt veta att då händer det. Hoppas allt går bra och att du klarar att uthärda värmen tills dess! :)

carolina sa...

grattis tjejen! herregud, bara 12 dagar kvar!
skönt att allt gick så bra :D

Madeleine sa...

Ååååh! :)