måndag 5 juli 2010

aj aj ont ont

Har så jäklarns ont i fogarna nu, samt massor av sammandragningar, magen är mer hård än mjuk nu. Sen har jag börjat att få en hel del förvärkar, just idag känns det riktigt jobbigt, har ont i hela buken och det spänner och drar. Suckar och pustar och flåsar, haha.

Har börjat få riktigt med sammandragningar på nätterna också, och när de kommer så blir man ju kissnödig också, typiskt. Så det blir en heeel del toabesök nu.

Nästa vecka får jag mitt datum, så spännande! Ska bli väldigt skoj att få se vad det är för en liten en i magen, hittills verkar det vara en mycket lugn liten krabat, bökar runt på ganska så bestämda tider och inte under så långa perioder heller, förutom när vi åkte långt med bil då ;-) Inga sparkar på revbenen än heller, hoppas jag slipper det ;-) Den ligger ju ruckbart långt ner enligt BM sist så jag hoppas att den inte börjar böka för mycket mot revben och lungor nu, hehe.

På tal om det sista besöket hos bm gav detta;

  • Blodtryck; 106/70
  • Sf; 34
  • Pyrets puls; 144

Sen pratade vi igenom förlossning lite, eller ja snitt då ;-) Enligt journalanteckningarna gjorda av läkaren på spec-mvc är det helt klart med snitt nu och att jag nog får mittdatum efter att jag varit hos narkosen och fått bedömning. Min BM skrev anteckningar till förlossningen ang mina önskemål och det vi gått igenom på mvc. Så detta med att skriva eget förlossningsbrev känns överkurs, allt jag ville ha sagt skrev hon in i datorn.

5 kommentarer:

anouk sa...

sv: TACK så mkt. Det känns skönt att veta att man inte e heeelt koko med de tankar och känslor man har. Men hur ska man veta liksom? Är tacksam för de kommentarer jag fått... :)

Men visst är värmen gaalen nu? fy bubblan alltså... Jag minns hur bitter jag var på kylan, men det enda man kan göra nu e ju att bada känner jag. haha tur man e edig iaf.

Åh precis så känner jag också. kluuven. Jag vill gärna bli av med magen, men är man verkligen redo?=/

carolina sa...

hihi, mitt är från gekås ;) superfina grejer där ju! :)min livmoder verkar var ainne i värsta träningsfasen nu med, den spänner sig och drar ihop sig en hel del, hade även lite förvärkar igår. men än är det ju 6-7 veckor kvar så...väntan! suuuuck, haha. du har vl max två veckor kvar? :)

helen bf 30 juli sa...

Hoppas allt är bra med dej idag. Kom på att vi skrev förr men frågade aldrig varför det blir planerat snitt. kraam

helen bf 30 juli sa...

uscha, nä men då förstår jag. Hade du fått datumet ännu, visst brukar de väl vara ca 10 dagar innan BF va? Kram

Angelica sa...

Förlossningsbrev tycker jag också är överkurs, det blir ju sällan som man tänkt sig ändå och jag tyckte att det var jättesvårt att bestämma smärtlindring före. Man vet ju inte hur ont det kommer att göra! Men nu närmar det sig för dig med! :)