onsdag 19 maj 2010

Värme

Ja äntligen har värmen kommit tillbaka! Det har varit väldigt kyligt i ett par veckor nu. Men just idag har det varit strålande sol och väldigt varmt! Så jag har försökt att sitta ute mycket, men har märkt att jag lätt får huvudvärk från solen. Så det blir bara korta svängar. Mår nästan lite illa om jag sitter för länge.

Men jag fick ta mig en fika ute iaf och njuta! Lyssnat på alla fåglarna och så har jag inventerat lite bland de blommor som kommit upp! Det roliga är att det kommit påskliljor på ställen där de aldrig funnits förr!

DSC06949 DSC06962 En mangosmoothie med leverpastejsmackor och en mage i vädret ;-)

---------------------

Pyret har verkligen starka sparkar nu =P Jäklar ibland vad magen ruskar till! Sen kan man verkligen se när h*n vänder runt och bara bökar, mysigt.

Måste se till att äta ordentligt nu när man är i sista trimestern, man ska ju lägga till lite extra och jag som har svårt att äta normalt..*puh* Men det går rätt bra, även om mackorna borde bytas ut mot nån riktig mat ibland ;-)

Till middag blir det ju riktig mat iaf, måste ju laga till maken så då kommer jag inte undan ;-)

3 kommentarer:

anouk - gravid sa...

Åh så gott med smoothie! *lägger till bär på shoppinglistan*

Ja man vägrar liksom inse att man faktiskt inte kan göra allt. hur gäörna man än vill=/ haha

carolina sa...

ja, visst är dom starka! man blir lite rädd nästan när dom går igång ordentligt!
sjukt gott med leverpastej...åh! haha, våran var slut imorse, blev så sur!
finfin mage du har :)

svar: ja, jag vill occså berömma honom egentligen, men jag har ju typ läst det där fem gånger redan, haha;)

Jenny sa...

Oh, va härligt att solen kommit tillbaka:) Det har den gjort här också, äntligen! Vilken fin mage du har:) Min syster Linda är också gravid, september ska hon få sitt knyte:) Längtar efter att få se henne i juni, blir en chock med den magen, hehe!