tisdag 4 maj 2010

V26

“Bebisen är förmodligen ungerfär 36 cm lång nu, med utsträckta ben och fötter. Ögonen brukar börja öppnas vid den här tiden och om du kunde titta efter, skulle du kunna se ögonfärgen. Mot slutet av sjunde månaden börjar bebisens reaktioner på ljud bli mer förutsägbara, eftersom nervbanorna till öronen har växt färdig.

Nu växer bebisen snabbt och hjärnan utvecklas i intensiv takt. Detta gör att ditt näringsintag är viktigt.

Nu närmar sig slutspurten – sista trimestern. Snart kommer du att kunna börja lära känna din bebis. Kring den här tiden är det vanligt att blodtrycket stiger något. Detta är normalt, men om du plöstligt börjar öka kraftigt i vikt, börjar se suddigt eller om dina händer och fötter sväller upp kraftigt, kan du ha utvecklat havandeskapsförgiftning.”

från se.babycenter.com

1 kommentar:

anouk - Gravid sa...

haha tack.


Ja du. allt jag lärt mig har jag lärt mig av designadinblogg.se

så ta en kik där;) Jag vet dock inte hur man gör för blogspot, men tror inte det skiljer så mycket...

I headern är det bara fantasin som sätter gränser:P