måndag 31 maj 2010

Näsblod

Jag blöder näsbod lite titt som tätt nu, det är smått irriterade. Inga floder, bara lite granna.

I natt hände även nåt väldigt mystiskt.. precis när jag skulle sova så började jag må illa, fick frossa och det började bubbla i magen. Jag trodde jag åkt på nån magsjuka eller matförgiftning! Men när jag sprungit upp och flåsat och suttit på toaletten, utan resultat, så gick jag tillbaka till sängen. Maken fick ställa en hink vid sängen, det var så nära. men tillslut lugnade sig magkramperna och illamåendet lite så jag somnade. När jag vaknade var allt som vanligt. Helskumt.

Idag började jag tänka på hur livet ska bli med lilla Pyret. Vilka problem kommer vi att ha, vilka glädjeämnen..

De säger ju att man ska njuta av denna tiden innan bebis kommer, men vadå, hur då? Vi lever vår vardag och bygger på huset, vad mer kan vi göra liksom. Vi kan ju inte slösa alla pengar på lyxrestaurangen och resor, bara för att man ska “njuta”. Eller? Vad menas? Vi längtar efter bebis och det livet, man har ju levt ett annat tills nu och är redo för nästa fas, så jag fattar inte riktigt det här med att man på nåt vis ska “passa på” att leva nu typ. Livet är inte slut för att man får barn, det bara ändras lite ;-)

1 kommentar:

anouk - Gravid sa...

Ah jag tror att mkt av det jag skrivit upp klarar man sig utan faktiskt. Sånt man kan skaffa efterhand. man kan ju faktiskt ta sig till en affär även med en baby. lol

Men jag e bara perfektionist. haha..

tror bilbarnstol, säng, vagn och lite ombyten är det mest nödvändigaste.