tisdag 9 mars 2010

Näring

Ja alla vet ju att när man är gravid är det viktigt att man äter varierat och hälsosamt.

Det är just så jag äter i vanliga fall, men nu när jag ör gravid, har det slarvats en hel del, till min stora ångest.. Det blir pulvermos, pasta och korv högt och lågt, det gillar jag ICKE! Men när man får illamående/tvångssug/panikhunger, då vill man ha en snabb lösning, och det går inte att äta vad som helst heller, nej då, utan det man är sugen på måste ätas, helst nyss. Äter jag nåt jag inte känner för, då växer det i munnen och jag vill kräkas.

Det konstigaste är att de saker jag ätit till vardags förut inte är gott längre. Nu har det faktiskt ornat sig, nu har jag börjat att återgå till mer “normal” ätning, men jag är inte riktigt nöjd.

Jaja, huvudsaken vi mår bra, Pyret och jag!

Dagens matintag ser ut såhär;

Frukost; Verum Hälsofil med linfrön och en fullkornssmörgås med leverpastej

Mellis; Smoothie gjord på yoghurt, kiwi och björnbär. En kaka och en kopp te.

Lunch; Korvgryta med mos. Ett glas vatten.

Middag; Fiskgratäng med blomkål och paprika. Ett glas vatten.

Kvällsfika; Två fullkornssmörgåsar med en kopp te.

1 kommentar:

Angelica sa...

Känner igen mig .. sen Jon föddes så brukar jag alltid ha pulvermos hemma, alltid bra att ha som nödlösning till griniga hungriga barn :) Men nu på sista tiden har det blivit lite väl mycket pulvermos .. Men det är ju bättre att man äter något iallafall vad det nu än är, än att inte äta något alls!