onsdag 4 november 2009

I väntans tider...

Ja nu när man bara vill att syndafloden ska vara över så snurrar ju massor av tankar!

När jag blev gravid så kände jag sån lycka, men naturligtvis även en del skräck. Jag var lycklig över att vi skulle få vårat barn, som vi verkade få på första försöket! Men skräck över att få ett sånt stort ansvar, att vara nsvarig för en ny människas minnen och upplevelser..
Men så blev det då inte, utan det gav upp och jag tog det inte så hårt just då... Jag tänkte ju "det är bara att börja om då".

Men inte trodde jag att det skulle bli trilskigt som det har blivit! Nu ska man hålla kolla på ägglossningar och luteafaser och allt vad det heter. Man måste se till att man är sugen väldigt ofta preciiis de dagarna man är mottaglig.. Inte vara trött efter jobbet eller ha en dålig dag, nej då, bara att vifta med sina tillgångar och köra hårt!

Nu hoppas jag på att det tar sig denna månad! Då kanske det blir en liten en på min mammas födelsedag! Tänk dig att skicka ett grattis-MMS med texten "grattis på födelsedagen" med en nyfödd bäbis på, det vore nåt det! Eftersom hon bor så långt bort så kommer hon ju inte att kunna vara med när vi kommer hem från BB, men kanske i den närmaste tiden iaf..
(Notera här att jag planerar att allt kommer att ske enligt plan!)

Nä nu ska jag ta tag i mig själv och tänka på annat en liten stund iaf!

Inga kommentarer: