lördag 17 juli 2010

Oro

Jag har inte känt så jättemycket oro för så mycket kring graviditeten, mest i början då jag var orolig för ännu ett missfall, men när veckorna gick och allt såg bra ut så lugnade jag mig.

Sen, visst man hade ju tankar om saker som kunde gå fel, saker som kunde vara fel på Pyret, och så är det ju ännu, men inget som tar över mig liksom.

Men igår fick jag mig en skräckupplevelse och en känsla som överrumplade mig. Jag hade inte känt av Pyret på hela förmiddagen och det brukar alltid röra sig kring lunch men igår var det heelt stilla.

Så jag petade lite, sjöng lite, spelade musik, studsade lite, men nej, nada. Inte gjorde det saken bättre att jag drömt att Pyret dött natten innan heller… men så gjorde jag mitt sista försök, jag lade mig på sängen, på sidan på motsatt sida som jag kände att Pyret låg på så att h*n skulle behöva ändra läge.. ja så jäklar börjades det, hehe. Sen blev det rätt lugnt till jag skulle sova och sen bökades det hela natten, så där fick jag igen för att jag stört sömnen ;-)

3 kommentarer:

carolina sa...

Ja, det är hemskt det där, har vart med om liknande några gånger, och får lika mycket panik varje gång.
Men dom sover ju, dom små liven! Dom vilar ju 90 % av tiden nu läste jag :)

Kram!

cinah sa...

Hej på dig!
Fy vilken otäck dröm =( men som sagt,man brukar kunna drömma riktigt otäcka drömmar på slutet..men vilken tur att du fick respons till slut av Pyret =)
Annars bör man ju ringa till förlossningen så fort nått avviker,men de e man ju dålig på..Ja var in på förlossningen på en xtra koll i Tisdags bara för att ja fick reda på då att ja hade GBS i slidan,samt att lilla Parvel va så lugn,otäckt lugn..men när vi kom in fick vi se med ultraljudet att h*n kickar runt som bara den,har bara lite väl lite plats!Mitt SF mått är bara 29,fast ja är i v36+6 samt att lilla Parvel är 15%större än normalt=)Men allt var bra,så då blir man ju nöjd<3
Hoppas allt går bra nu & att lilla Pyret kommer snart.
Lycka till ska bli kul att följa din blogg =)
Varma kramar från Jämtland

anouk sa...

Uscha ja. Man hinner tänka tuusen tankar.

Men pyret var väl bara pömsig;)

Tack för din gissning btw. Sännande:)