onsdag 30 juni 2010

Förberedelser

Ja nu märker jag av att jag vill “boa” som man säger. Jag stör mig på stöket här hemma och det gör mig galen att jag inte orkar städa som jag vill. Idag har jag iaf samordnat lite av Pyrets prylar och tagit ur allt ur dess förpackningar o.s.v och nu skulle jag ha behövt sy ett fodral till madrassen i vaggan.. men mina sykunskaper ja..de är ju inte stora, så mannen får göra det nån kväll när han har tid.. Han är betydligt säkrare med maskinen än mig. Jag har lite svårt för att sy, efter att jag sydde mig i tummen på syslöjden ;-)

Nu saknas bara lite saker tills Pyret kommer;

  • Skötbord
  • Solskydd till bilen
  • Täcke till vaggan och lite mer sängkläder
  • En liten mobil att hänga ovanför skötbordet, tror inte jag orkar ta tag i att göra en egen…

Annars tror jag att vi är redo, materiellt sett iaf ;-)

DSC07266Den underbart söta vagnmobilen jag fick av en vän, den skallrar så fint också :-)

4 kommentarer:

helen gravid v36 sa...

Kul att du lämna en kommentar så kan jag följa din med :) Stort Tack :)
Superfin vagnmobil :) Hur mår du i graviditeten, kul att vi ligger så nära bf :) Kram

helen gravid v36 sa...

Okej, jo men fy, måste ju kännas extra påtagligt nu med sjukdomen när man blir tyngre samt alla hormoner. Jo du får vila när du kan under dagen <3 Kram

anouk sa...

hihi visst e det härligt när man e "klar"?=) fast lite läskigt också. nudå? liksom

carolina sa...

gud vilken söt vagnmobil! vi är på jakt efter en, men dt är så trist utbud här, vi har bara babyproffsen och barnens hus... de tär mest pingu & laban ;) dom är fina, men något mysigare vore inte helt fel, som dina nallar!

skönt att pyret håller vikten uppe 2,2 kg var inte illa, våran lilla skrutta låg på 1,4 bara :(

kram!