tisdag 15 juni 2010

Böcker

Jag tror jag har läst igenom mina gravidböcker jag har här hemma 10ggr om vardera! Jag har svårt att somna på kvällarna och fastnar ofta i dem och läser ett kapitel jag redan kan utantill, bara för att ha nåt att göra…

Närmast i bokjakten ligger iaf att köpa en sån “första året”-bok, men vilken djungel! Finns ju hur många som helst! Är det nån som brukar läsa min blogg som har nåt tips? Det finns ju såna som sträcker sig flera år framåt, de verkar ju också skoj, men det ska ju finnas plats för foto och text också, hur är det med det? Jag var inne på adlibris och tänkte beställa en bok, men när det fanns typ 10st velade jag…

Sov väldigt gott i natt! Var bara upp en enda gång för att kissa och jag sov djupt och bra, så skönt! Så naturligtvis vaknade jag till när maken skulle åka och sa hej då, så jag klev upp vid 0630. Ska till MVC idag också vid 13tiden, få se hur pigg jag är då ;-)

Har haft lite dryga sammandragningar igår och idag dock. De kommer och går lite de där. Och nu när magen är stor så känns det väldigt trångt när livmodern ställer sig så, det går absolut inte att sitta ;-)

Jag har ju ätit dåligt på det sista, men jag bad maken handla hem en massa gott nu så imorse blev det riktigt bra frukost! Hälsofil med havrefras och banan! Känner mig stolt ;-) Bättre än bara en slät liten skål med fil..

1 kommentar:

J sa...

Jag gjorde det lätt för mig/oss och beställde en likadan bok som jag hade när jag var liten. Det är den klassiska och kanske ngt torftiga varianten med Elsa Beskow-bilder.

Valde den inte för att den verkar bäst utan helt av sentimentala skäl. Dock är den fullt tillräcklig och man kanske ska orka fylla i lika mkt även i ev. syskons böcker och jag har sett att t o m min ambitiösa mamma sackade ur i mina småsyskons (likadana) böcker. Billig är den också :-).