onsdag 12 maj 2010

Matlust

Usch, matlusten blir bara sämre och sämre. Fantasin likaså. Är så jäkla trött i kropp och skalle nu så jag vet inte vad jag ska äta. Inget ser gott ut och inget lockar. Har inga cravings, förutom möjligen Ramlösa..men det blir man ju inte mätt på.

Öppnar kylskåpet på mornarna och tycker bara det ser äckligt ut allting, eller bara inte intressant. jag är trött på smörgåsar, trött på filen, och sen när middagen ska göras så vet jag inte vad jag ska göra. Blä säger jag bara. Önskar jag hade nån som bara kom hit med färdig mat serverat på ett fat så jag slapp tänka.

Jag som älskat att experimentera och laga massa mat, nej det finns inte på kartan längre.

Blir orolig för Pyret i magen som inte får riktig mat. Har blivit mycket korv och mos i det sista, sånt jag varit helt emot förut. Jag mår dåligt bara av att jag går emot mina principer..

Måtte detta gå över..

2 kommentarer:

Missy D sa...

Hej! Hittade hit och var tvungen att lämna en kommentar :)
det var inte alls länge sen jag själv var gravid och jag känner väldigt mycket igen mig i din matsituation.
Jag åt kelloggs spcial K och röd mjök i två veckor. Ville inte ha något annat ALLS. Min lille Elliot klarade sig fint på det :) Åt hellre aldrig ordentligt med grönsaker:P Choklad var det bästa efter flingorna!
Du behöver nog inte oroa dig utan ät det du känner att kroppen vill äta istället :)
All lycka till och ett JÄTTE STORT grattis!

Den Förväntansfulla sa...

Hej! ja du har nog rätt man ska nog inte noja för mycket kring maten, det gör det hela värre.. Barnet får nog det den behöver endå!

Tack så himla mycket!