fredag 11 december 2009

v6+1 och Barnmorskebesök

Ja så hade jag min tid för inskrivning idag! De gör den väldigt tidigt på den mottagningen samtidigt med hälsosamtalet!
Prover ska vi ta nästa vecka dock!
Tjatade till mig en tid för ultraljud innan jul! Jag kommer bara att vara i v7+4 då och det är lite för tidigt sa barnmorskan, risken finns är att man inte ser det man vill se, dvs hjärtat. Deras apparat var lite osäker på de tidiga veckorna, minst v8 har de sagt, men nu chansar vi!
Är så himla glad för det, då kan man ju berätta för familjen i godan ro iaf. Skulle det bli nåt trist efter det så blir det då, man vet iaf att det finns ett liv när vi berättar.

Risken för missfall är rätt stor, man räknar med att medvetna missfall är ca 20%, men många graviditeter slutar tidigt i missfall och kvinnan tror bara att det är mensen, och då är siffran uppe i 50%. Läskigt eller hur?
Men att få missfall en andra gång är 1%.. och det känns ju rätt tryggt då, men jag har en bekant som hade 2 missfall innan det blev jackpot. Så risken är ju inte obefintlig.

Inga kommentarer: